POP FG en BG

Dat vind jij toch ook?

Ach, dacht en handelde iedereen maar zoals jij? Dan zou alles veel beter gaan. Maar stel het je eens voor: iedereen naar dezelfde supermarkt, naar datzelfde leuke huisje in de Pyreneeën, dezelfde auto, dezelfde grapjes, dezelfde mening, dezelfde baan. Wat een nachtmerrie zou dat zijn. Mensen zijn verschillend, denken verschillend, doen verschillend en juist daarom functioneert het geheel. Ook in jouw organisatie.

Tot zijn recht
Aan jou als leidinggevende de taak om iedereen op de juiste plek te zetten en hem of haar tot z’n recht te laten komen. In het besef dat mensen verschillend zijn en vanuit een andere positie naar de werkelijkheid kijken. Om dit doel te bereiken, zijn de volgende vragen van belang. Doen de medewerkers wat ze moeten doen? Komen hun talenten tot hun recht? Wat kan er nog verbeteren? Waar zien ze zelf kansen?

Effectieve gesprekken
Je wilt dat de gesprekkencyclus zo effectief mogelijk is en vraagt je daarom af: Hoe geef je elk gesprek zijn eigen accent? Hoe zorg je ervoor dat de leraar op zijn eigen functioneren reflecteert in het POP-gesprek? Hoe zeg je in het functioneringsgesprek precies dat wat er gezegd moet worden? Hoe vraag je feedback over jouw manier van leidinggeven? Hoe leg je de link tussen het FG en het BG gesprek? Hoe zorg je dat het beoordelingsgesprek tot een goed einde komt? En bovenal hoe haal je het beste uit je mensen?

Over deze en andere vragen gaat deze praktische training.

Wil je dat de gesprekkencyclus in je school bijdraagt aan de kwaliteit? Neem contact met ons op.

 

” Marja is bijzonder praktisch, dat spreekt me aan. Ze haalt de doelen waarvoor ze bij ons wordt ingezet en denkt mee. Ze is ook heel open en eerlijk. Waar ze ons geld kan besparen, doet ze dat! Omdat we al zo lang samenwerken, heeft ze aan een half woord genoeg en gaat ze vervolgens zelfstandig aan de slag.” Meer referenties =>