Tijd- en stressmanagement

Knijp in je eigen arm

Knijp in je arm en je voelt pijn. Knijp vijf minuten in je arm en je voelt niets meer. Onze zintuigen hebben de neiging om zich aan te passen. Na een tijd stopt het lichaam met signalen af te geven. Zo is het met stress ook. Je raakt eraan gewend. Je voelt het niet meer. Je lichaam zendt geen waarschuwingssignalen meer uit.

Draaglast en draagkracht in balans

Voor mensen die onder druk staan, zich opgejaagd voelen, van deadline naar deadline werken, is het belangrijk om je eigen stress-signalen te leren (her)kennen. Om draaglast en draagkracht in evenwicht te brengen. Tijd- en stressmanagement zijn daarbij onontbeerlijk. En met goed tijdmanagement is tijdwinst te boeken. Uit onderzoek blijkt tot wel 1-2 uur per dag.

Tijdwinst bereiken

Deze training gaat over hoe dit te doen. Teamleden leren hun tijd zo managen, dat zij een uur per werkdag aan tijd winnen. En met plezier en energie hun werk afkrijgen.

Onderdelen van de training

  • In het eerste dagdeel formuleert ieder de eigen vraag en ontdekt wat tijdverslinders zijn. Individueel en voor het gehele team. We kijken naar persoonlijkheid, vaardigheden en stresserende factoren in de organisatie.
  • De tweede dag is op maat gemaakt. Met tips en trucs om je tijd te goed te managen. Van werkvormen om stresserende factoren te stoppen, tot oefeningen op het gebied van Mindfulness. Om het verschil te merken tussen spanning en ontspanning. We sluiten af met een individuele praktijkopdracht.
  • Het laatste dagdeel evalueren we de ervaringen tot nu toe. We vieren de behaalde successen en zetten de puntjes op de i voor de toekomst.

Wil je ook tijdswinst en stressverlaging in je dagelijks werk of dat van je team? Neem contact met ons op.

 

“Marja Klaver is bijzonder praktisch, dat spreekt me aan. Ze haalt de doelen waarvoor ze bij ons wordt ingezet en denkt mee. Ze is ook heel open en eerlijk.” Meer referenties =>